ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ: ОСОЗНАННАЯ НЕОБХОДИМОСТЬ ИЛИ ПРИНУЖДЕНИЕ К ИСПОЛНЕНИЮ (НА ПРИМЕРЕ ПЕДАГОГОВ Г. МОСКВЫ) [1]

В статье освещаются вопросы повышения квалификации педагогов общеобразовательных школ. Приводятся данные исследования среди учителей школ г. Москвы по оценке потребности, основных мотивов, направлений и форм повышения квалификации, с точки зрения педагогов.

ADVANCED VOCATIONAL TRAINING: CONSCIOUS NEED OR A DEED UNDER COMPULSION (CASE STUDY OF THE MOSCOW TEACHERS) [1]

The article deals with questions of the comprehensive school teachers’ advanced training. The authors adduce data of the survey carried out among school teachers of Moscow, aimed to estimate needs, main motives, guidelines and forms of the advanced training from the standpoint of the teachers.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательский дом ХОРС
Number of issue
12
Language
Russian
Pages
65-74
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
sociology of education; system of advanced training; need; professional retraining; социология образования; система повышения квалификации; потребность; профессиональная переподготовка
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/128797/
Share

Other records