МЕДИАКОНТЕНТ В ДИСКУРСЕ РЕКЛАМНОЙ КОММУНИКАЦИИ

В статье рассматривается влияние мотивации, содержащейся в рекламном обращении, на поведение адресата. Прослеживается влияние языковых рекламных конструкций на диалоговый режим в массовых и бизнес-коммуникациях. Вводится в оборот понятие фирменного (корпоративного) аудиостиля как эффективного рекламного носителя.

This article deals with the problem of motivation influence on effective contemporary advertising campaigns. The language constructions, music and slogans are considered as an important tool of communication dialogue between sender and receiver of the advertising message.

Number of issue
5
Language
Russian
Pages
59-64
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
айстопер; eyestoper; advertising slogan; segment; A.Maslow's Pyramid; language functions; music audio style; рекламный слоган; сегмент; пирамида Маслоу; функция языка; музыкальный аудиостиль
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/128648/
Share

Other records