АКТУАЛЬНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ ПОЛИТИКИ СТРАН ЕВРОПЕЙСКОГО СОЮЗА В СФЕРЕ ОБРАЗОВАНИЯ (НА ПРИМЕРЕ АВСТРИИ)

В статье проведен анализ ключевых проблем и противоречий политики Австрии в сфере образования, а также дискуссий по вопросу разграничения полномочий между уровнями государственной власти в федеративном государстве; представлены новая модель управления, разработанная австрийскими специалистами в сфере менеджмента образовательных учреждений, и основные политические препятствия в процессе ее реализации.

ACTUAL DIRECTIONS OF THE EUROPEAN UNION COUNTRIES POLICY IN EDUCATION SPHERE (BY EXAMPLE OF AUSTRIA)

The author conducts the analysis of the key problems and contradictions of the Austrian policy in the sphere of education, as well as the discussions on the delineation of powers between the levels of governmental authorities in the federative state; and presents a new management model, developed by the Austrian specialists in the sphere of educational institutions management, and major political obstacles in the process of its implementation.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота
Number of issue
12-1
Language
Russian
Pages
166-173
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
  • 2 Federal Center for Educational Legislation
Keywords
federation; delineation of powers; educational institutions management; centralization of policy in education sphere; political parties; федерация; разграничение полномочий; менеджмент образовательных учреждений; централизации политики в сфере образования; политические партии
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/128613/
Share

Other records