Национальная самоидентификация аргументации и усвоения неологизмов-заимствований в китайском и русском публицистическом дискурсе

Статья посвящена анализу влияния национальной самоидентификации в усвоении наиболее употребляемых в китайском и русском публицистическом дискурсе слов-заимствований.

National self-identification in argumentation and assimilation of new loanwords in Chinese and Russian publicistic discourse

The article analyzes the influence of national self-identification on assimilation of the most frequent loanwords in Chinese and Russian publicistic discourse.

Authors
Fu Jie 1, 2
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
77-84
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
неологизмы-заимствования; лингвострановедение; new loanwords; Linguistic Countrystudying; national self-identification; publicistic discourse; comparative linguistics; национальная самоидентификация; публицистический дискурс; компаративистика
Share

Other records