ВОЗМОЖНОСТИ СОВРЕМЕННЫХ ФОРМ ОБУЧЕНИЯ МАТЕМАТИКЕ ПРИ ПОДГОТОВКЕ СТУДЕНТОВ-ГУМАНИТАРИЕВ

Традиционные формы обучения уступают место современным, в основе которых лежит активное обучение с применением современных информационных технологий или интерактивное обучение. Использование интерактивных форм обучения математике студентов гуманитарных специальностей способствует: формированию положительной мотивации обучаемых к изучению основ математической науки; повышению качества обучения, за счет использования нетрадиционных подходов; развитию научного мировоззрения и формированию исследовательской компетентности специалиста в будущей профессиональной деятельности. Деятельность студентов в рамках курса математики предполагает активную самостоятельную работу, основанную на применение интерактивных технологий обучения. Использование интерактивного обучения математике студентов-гуманитариев целесообразно проводить по трем направлениям: использование методов активизации традиционных форм обучения на основе деятельностного подхода; внедрение активных методов обучения, применение которых связано с использованием в учебном процессе интерактивных форм обучения; интерактивные формы обучения целесообразно сочетать с интерактивными средствами обучения.

THE POSSIBILITIES OF MODERN FORMS OF EDUCATION MATHEMATICS IN PREPARING STUDENTS IN THE HUMANITIES

Traditional forms of education give way modern at the heart of which active training with application of modern information technologies or interactive training lies. Use of interactive forms of education promotes mathematics of students of humanitarian specialties: to formation of positive motivation of trainees to studying of bases of a mathematical science; to training improvement of quality, at the expense of use of nonconventional approaches; to development of scientific outlook and formation of research competence of the expert in future professional activity. Activity of students within a course of mathematics assumes the active independent work based on application of interactive technologies of training. Use of interactive training to mathematics of students humanists is expedient for carrying out in three directions: use of methods of activization of traditional forms of education on the basis of a deyatelnostny approach; introduction of active methods of the training, which application is connected with use in educational process of interactive forms of education; interactive forms of education are expedient for combining with interactive tutorials.

Authors
Sanina E.I. 1, 2 , Pomelova M.S.3, 4
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Издательский Дом "Академия Естествознания"
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
229-229
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Peopels Friendship University of Russia
  • 2 Российский университет дружбы народов
  • 3 Arzamas state pedagogical institute
  • 4 Арзамасский государственный педагогический институт им. А.П. Гайдара
Keywords
mathematical education; interactive forms of education; interactive lecture; independent activity; математическое образование; интерактивные формы обучения; интерактивная лекция; самостоятельная деятельность
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/128180/
Share

Other records

Schesnyak K.E.
Современные проблемы науки и образования. Общество с ограниченной ответственностью "Издательский Дом "Академия Естествознания". 2012. P. 175-175