ПРЕЕМСТВЕННОСТЬ В ВОСПИТАНИИ У ШКОЛЬНИКОВ НРАВСТВЕННЫХ ЦЕННОСТЕЙ КАК ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПРОБЛЕМА

В статье рассмотрена проблема преемственности в воспитании нравственных ценностей, ее признаки и как она влияет на дальнейшее становление личности учащегося. Также рассмотрены факторы, влияющие на эффективность воспитания нравственных ценностей у школьников, и этапы процесса их освоения.

Continuity in fostering moral values in school children as a pedagogical problem

This article describes the problem of continuity in fostering moral values, its features and the way it influences further development of the future development of student's personality. It also considers the factors that influence the efficacy of fostering moral values in school children and their stages of assimilation.

Authors
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
17-19
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
воспитание; fostering; regularity; continuity; schoolchildren; moral values; преемственность; непрерывность; школьники; нравственные ценности
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/127945/
Share

Other records

Азова М.М., Благонравов М.Л., Демуров Е.А., Фролов В.А.
Byulleten Eksperimentalnoi Biologii i Meditsiny. Vol. 153. 2012. P. 800-802