ИНТЕГРАТИВНЫЙ ПОДХОД К ПОСТРОЕНИЮ МЕТАМОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯ РУССКОМУ ЯЗЫКУ И КУЛЬТУРЕ РЕЧИ СТУДЕНТОВ-ЭКОНОМИСТОВ

В статье анализируется интегративный подход к построению метамодели обучения. Метаметодика рассматривается в качестве инновационного решения задачи формирования диалогической компетентности языковой личности студентов-экономистов.

INTEGRATIVE APPROACH TO FORMING METAMODELS FOR TEACHING RUSSIAN AND CULTURE OF SPEECH TO STUDENTS OF ECONOMICS.

An integrative approach to forming metamodels for teaching is analysed in the article. Metamethodics is considered as an innovative solving of the problem of forming dialogical competence to langnage identity of students of economical speciality

Authors
Publisher
Редакция международного научного журнала Мир науки, культуры, образования
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
125-129
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 РУДН
Keywords
метамодель обучения; структурные компоненты процесса обучения; рефлексивная природа знаний; умений; навыков; metamodel of teaching; structural competents of teaching process; the reflexive nature of knowledge; scills and habits
Share

Other records