Тайная покупка как метод оценки персонала по взаимодействию с клиентами

В статье подчеркивается важность оценки персонала по взаимодействию с клиентами для повышения конкурентоспособности компании. Одним из наиболее эффективных методов оценки такого персонала является метода тайной покупки. Метод тайной покупки помогает руководителям понять ожидания и представления потребителей об отличном обслуживании, а также уровень чувствительности своих потребителей к качеству обслуживания, оценить качество обслуживания клиентов своей компании, а также узнать об обслуживании клиентов у конкурентов и заимствовать их положительный опыт.

Mystery shopping as a method of staff interacting with customers assessment

The importance of assessing staff interacting with customers to enhance the competitiveness of the company is underlined in this article. One of the most effective methods of such personnel assessment is a method which is called Mystery shopping. This method helps understand the expectations of consumers about the different services, as well as the sensitivity of company's customer service quality. Also this method helps assess the quality of customer service in certain company and analyze competitors' customer service and use their positive experience.

Authors
Number of issue
10-2
Language
Russian
Pages
11-13
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
метод тайной покупки; оценка персонала по взаимодействию с клиентами; тайный звонок; тайный покупатель; оценка сотрудников; общающихся с клиентами напрямую; method of mystery shopping; assess of that staff interact with customers; secret calls; mystery buyer; assess of staff dealing directly with customers
Share

Other records