Развивающие возможности искусства в адаптации детей к обучению в начальной школе

В статье рассматривается роль искусства в адап- тации детей к обучению в начальной школе. Анали- зируются типичные затруднения ребенка в учебной деятельности. Раскрываются развивающие возмож- ности творческой интегративной деятельности в период адаптации младших школьников к школе.

DEVELOPING POSSIBILITIES OF ART IN ADAPTATION OF CHILDREN TO TRAINING AT ELEMENTARY SCHOOL

The article examines the role of art in the adaptation of children's learning in elementary school. Analyzes the typical difficulties of the child in learning activities. Disclosed the possibility of developing creative integrative activity in the period of adaptation to the younger students at school.

Authors
Number of issue
6
Language
Russian
Pages
94-96
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 The Peoples Friendship University of Russia, Institute of Art Education, Russian Academy of Education
  • 2 Российский университет дружбы народов, институт художественного образования Российской академии образования
Keywords
art; adaptation; learning activities; the integrative form of children's creativity; an elementary school; искусство; адаптация; учебная деятельность; интегративные формы детского творчества; начальная школа
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/125783/
Share

Other records