Творчество педагога как система

В статье раскрывается содержание роли высшего образования и науки как ведущего системного интегратора во всестороннем развитии творческого потенциала личности в социокультурном, экономическом, правовом, нравственном и экологическом отношениях, обеспечивающих целостную многомерную самореализацию человека.

Teacher’s creativity as a system

In this article the content of the role of the higher education and the science is discussed as the leading system integrator of the all-round development of the personality’s creative potential in the socio-cultural, economic, legal, moral and ecological directions, providing the integral multidimentional self-actualization of the person.

Authors
Publisher
Московский городской педагогический университет
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
109
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Peoples’ FriendshipUniversity of Russia
  • 2 РУДН
Keywords
teacher's creativity; self-actualization of the personality; system; творчество педагога; самоактуализация личности; система
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/125478/
Share

Other records