СТРУКТУРНЫЕ И СОДЕРЖАТЕЛЬНЫЕ АСПЕКТЫ УЧЕБНИКА ДЛЯ ИННОВАЦИОННОГО ОБРАЗОВАНИЯ

В статье анализируются проблемы, актуальные для инновационного образования России - концептуальные основы разработки и создания учебника для высшей школы, позволяющего формировать современного конкурентоспособного профессионала, имеющего гибкую методико-содержательную структуру, отвечающего вызовам рынка международных образовательных услуг.

STRUCTURAL AND SUBSTANTIVE ASPECTS OF THE COURSE BOOK FOR INNOVATIVE EDUCATION

This article analyzes the challenges posed by the innovation of education in Russia - the conceptual basis for development and creating a course book for high school, to enable development of the modern competitive professional who has a flexible structure of teaching content that meets the challenges of international market of educational services.

Authors
Publisher
Юго-Западный государственный университет
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
123a-128
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Russian Peoples Friendship University
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
учебниковедение; science about the course books; innovative education; university course book; the course book of the XXI century; инновационное образование; вузовский учебник; учебник XXI века
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/125434/
Share

Other records