ИННОВАЦИОННЫЕ ДОМИНАНТЫ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РОССИИ В УСЛОВИЯХ ВОЗДЕЙСТВИЯ ВНЕШНИХ И ВНУТРЕННИХ ВЫЗОВОВ

В статье дается оценка опорным доминантам российского образования и науки, намеченным в стратегии развития нашего государства до 2020 г. и системно связанным с решением комплекса задач по становлению инновационного человека и его профессиональной, академической и т.д. адаптации и социализации в системе обновляющегося образования, науки, общества.

INNOVATION DOMINANCE OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE IN RUSSIA IN TERMS OF EXTERNAL AND INTERNAL CHALLENGES

The article estimates the main dominant features of Russian education and science which are identified in the development strategy of our country until 2020 and systematically associated with the solution of complex problems of becoming an innovative person and his professional, academic, etc. adaptation and socialization in terms of renewing educational system, science and society.

Authors
Balykhin M.G. 1, 2 , A.E. 1, 2
Publisher
Юго-Западный государственный университет
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
14a-18
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Russian Peoples Friendship University
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
креативность; russian higher education; innovation; innovative person; innovative education; science; creativity and academic mobility; российское высшее образование; инновации; инновационный человек; инновационное образование; инновационная наука; академическая мобильность
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/125433/
Share

Other records