Студенческая конференция на иностранных языках как компонент профессиональной подготовки экологов

В статье анализируются методические и психологические аспекты проведения ежегодной студенческой научно-практической конференции на иностранных языках в неязыковом вузе. Обсуждаются виды совместной работы преподавателей и студентов при подготовке сообщений, а также роль эмоционально-оценочной компоненты, в частности юмора в интерпретации собранного материала. Подчеркивается значение этапа переживания успеха в формировании жизненной и профессиональной позиции будущих экологов.

Students' conference in foreign languages as a component of professional education in ecology

The article is devoted to analyzing some psychological aspects and foreign language teaching methods in connection with an annual students' conference held in foreign languages at a non-linguistic institution of higher professional learning. The authors discuss types of interaction of students and professors in preparing reports, the role of emotional and assessment components, and humour in interpreting the selected material, in particular; they emphasize the importance of the-sense-of-achievement stage in forming the general and professional outlook of graduates in ecology.

Authors
Number of issue
618
Language
Russian
Pages
130-141
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 МГЛУ
  • 2 РУДН
Keywords
французский язык как иностранный; экологическая тематика; L2 (French); education in ecology; students' conference; humour; студенческая конференция; юмор

Other records