Конвергентно-информационные механизмы реализации российскими компаниями конкурентных преимуществ на зарубежных рынках

Рассмотрены проблемы использования конвергентно-информационных механизмов реализации российскими компаниями конкурентных преимуществ на зарубежных рынках. Сформулирована задача поддержки ситуационной осведомлённости как организационно-информационной основы межорганизационного операционного восприятия единого образа мирохозяйственной управленческой ситуации на всех уровнях органов государственного управления и бизнес-структур.

Convergently and information mechanisms for the implementation of a competitive edge in the Russian companies in overseas markets

The article deals with the problems of convergent and information mechanisms to implement the Russian companies competitive advantages in foreign markets. The target of support for situational awareness as organizational and inter-organizational information as basis of operational perception uniform image in world economic situation and the management at all the levels of government and business structures.

Authors
Number of issue
6
Language
Russian
Pages
106-111
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Российский университет Дружбы народов
Keywords
management; competition; convergence; information technology; innovation; competitive advantage; управление; конкуренция; конвергенция; информационные технологии; инновации; конкурентные преимущества
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/125114/
Share

Other records