Этнокультурный контекст изучения русской лексики во франкоговорящей аудитории

В статье рассматриваются вопросы обучения лексике как объекту описания и обучения в преподавании русского языка как иностранного. Определяется роль и место этнокультурного компонента при межкультурной коммуникации, анализируются лексические несоответствия между русским и французским языками, обусловленные различием национальных культур.

Ethnic and cultural context of studying russian lexicon in french-speaking audience

The article considers questions of teaching lexicon as an object to be described and studied in teaching Russian as a foreign language. The role and place of an ethnic and cultural component are defined in intercultural communication. In addition, lexical differences between Russian and French languages caused by different national cultures are analyzed.

Authors
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
17-24
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
эквивалентная лексика; безэквивалентная лексика; lexical equivalents; intercultural communications; ethnic culture; connotation; collocation; lexical background; межкультурная коммуникация; этнокультура; коннотация; коллокация; лексический фон
Share

Other records

Novikov A.L., Rybakov M.A.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Русский и иностранные языки и методика их преподавания. 2011. P. 25-30