РОЛЕВАЯ ИГРА КАК МОДЕЛЬ ПЕРЕФОРМАТИРОВАНИЯ СОЗНАНИЯ "ЦИФРОВОГО" ПОКОЛЕНИЯ

В статье рассматриваются игровые технологии формирования коммуникативной компетентности студентов в качестве способа переформатирования пассивности "цифрового поколения", предлагается дидактический и методический материал для ролевой игры "Одно сплошное телевидение".

ROLE PLAYING GAME AS A MODEL FOR THE REFORMATTING OF CONSCIOUSNESS "DIGITAL GENERATION

The article discusses the gaming technology of formation of communicative competence of students as a way of reformatting the passivity of the "digital generation", are offered didactic and methodical material for role playing game "One big television".

Authors
Cherkashina T.T.1 , Novikova N.S. 2 , Beresnev D.N.1
Publisher
РУДН
Language
Russian
Pages
350-361
Status
Published
Organizations
  • 1 The Kosygin State University of Russia
  • 2 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
"digital generation"; gaming technology; role playing game; prognostic model of verbal behavior; "цифровое поколение"; игровые технологии; ролевая игра; прогностические модели речевого поведения
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/12403/
Share

Other records