АНАЛИЗИРУЯ ПРАВОВОЕ РЕГУЛИРОВАНИЕ ВЫБОРОВ, АВТОР ПРИШЕЛ К ВЫВОДУ, ЧТО СИСТЕМЫ РОССИЙСКОГО И ГЕРМАНСКОГО ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА, РЕГУЛИРУЮЩЕГО ВЫБОРЫ, ЛИНЕЙНЫ. В ЦЕЛОМ ОНИ ПРЕДСТАВЛЯЮТ СОБОЙ ЧЕТКИЙ, ПОСЛЕДОВАТЕЛЬНЫЙ ПРАВОВОЙ МЕХАНИЗМ РЕГУЛИРОВАНИЯ ИЗБИРАТЕЛЬНЫХ ПРАВООТНОШЕНИЙ, ЗАФИКСИРОВАННЫЙ ПОСЛЕДОВАТЕЛЬНО В КОНСТИТУЦИИ И ОСНОВНОМ ЗАКОНЕ, В ФЕДЕРАЛЬНЫХ ЗАКОНАХ И В ПОДЗАКОННЫХ АКТАХ, НАЧИНАЮЩИЙСЯ С ПРИНЦИПОВ ПРАВА И ЗАКАНЧИВАЮЩИЙСЯ СПЕЦИАЛЬНЫМИ НОРМАМИ.
ANALYSING THE LEGAL ADJUSTING OF ELECTION, AN AUTHOR CAME TO CONCLUSION, THAT THE SYSTEMS OF THE RUSSIAN AND GERMAN LEGISLATION, REGULATIVE ELECTION, ARE LINEAR. ON THE WHOLE THEY ARE A CLEAR, SUCCESSIVE LEGAL MECHANISM OF ADJUSTING OF ELECTORAL LEGAL RELATIONSHIPS, FIXED CONSISTENTLY IN CONSTITUTION AND BASIC LAW, IN FEDERAL LAWS AND IN LOCAL ACTS, BEGINNING FROM PRINCIPLES RIGHT AND ENDING WITH THE SPECIAL NORMS.