СТАТЬЯ ПРЕДСТАВЛЯЕТ СОБОЙ КОНГЛОМЕРАТ ВЫВОДОВ И ЗАКЛЮЧЕНИЙ, ПОЛУЧЕННЫХ АВТОРОМ В РЕЗУЛЬТАТЕ КОМПЛЕКСНОГО ИССЛЕДОВАНИЯ ВОПРОСОВ ПОДГОТОВКИ И АТТЕСТАЦИИ НАУЧНЫХ КАДРОВ ВЫСШЕЙ КВАЛИФИКАЦИИ НА ВСЕХ УРОВНЯХ ПРАВОВОГО РЕГУЛИРОВАНИЯ: ГЛОБАЛЬНОМ (МЕЖДУНАРОДНОМ), РЕГИОНАЛЬНОМ И НАЦИОНАЛЬНОМ. ВЫСКАЗАННЫЕ ВЫВОДЫ И ПРАКТИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ МОГУТ БЫТЬ ПОЛЕЗНЫМИ КАК В ТЕОРЕТИЧЕСКОМ, ТАК И В ПРАКТИЧЕСКОМ АСПЕКТАХ ДЛЯ ФОРМИРОВАНИЯ ОТВЕЧАЮЩЕЙ РЕАЛИЯМ РОССИЙСКОЙ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПОЛИТИКИ И ЕЕ ЭФФЕКТИВНОГО ПРАВОВОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ. ОСОБОЕ ВНИМАНИЕ В РАБОТЕ УДЕЛЕНО ПРАВОВОМУ РЕГУЛИРОВАНИЮ ПОДГОТОВКИ И АТТЕСТАЦИИ НАУЧНЫХ КАДРОВ ВЫСШЕЙ КВАЛИФИКАЦИИ.
THE PAPER PRESENTS A SET OF FINDINGS AND CONCLUSIONS OF THE AUTHOR MADE AFTER A COMPREHENSIVE STUDY ON TRAINING AND CERTIFICATION OF SCIENTIFIC PERSONNEL OF HIGHER QUALIFICATION AT ALL LEVELS OF LEGAL REGULATION: GLOBAL (INTERNATIONAL), REGIONAL AND NATIONAL. THE CONCLUSIONS AND PRACTICAL RECOMMENDATIONS CAN BE USEFUL BOTH IN THEORETICAL AND PRACTICAL ASPECTS OF FORMING RUSSIAN EDUCATIONAL POLICY CORRESPONDING TO MODERN OBJECTIVE REALITIES AND ITS EFFECTIVE LEGAL SUPPORT. PARTICULAR ATTENTION IS PAID TO LEGAL REGULATION OF TRAINING AND CERTIFICATION OF SCIENTIFIC PERSONNEL OF HIGHER QUALIFICATION.