ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ УСЛОВИЯ ФОРМИРОВАНИЯ ЯЗЫКОВОЙ ЛИЧНОСТИ ДИАЛОГИЧЕСКОГО ТИПА

В статье анализируются психолого-педагогические условия формирования языковой личности диалогического типа, рассматриваются условия формирования диалогического мировосприятия, диалогического отношения личности к внешним воздействиям, охарактеризована потребность языковой личности быть субъектом деятельности, описана осознанная мотивация к преодолению интеллектуального «голода» за счет диалогического взаимодействия с текстом культуры

PSYHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL REASONS OF FORMING LANGUAGE IDENTITY OF DIALOGICAL TYPE

Psyhological and pedagogical conditions of forming language identity of dialogical type are analyzed in the article, besides the conditions of forming dialogical comprhension of the world, dialogical attitude of the language identity towards outer impact are considered the demand of a language identity to be a subject of activity is characterized, a motivation to overcoming of intellectual «hunger» due to dialogical interaction with a cultural text.

Authors
Publisher
Редакция международного научного журнала Мир науки, культуры, образования
Number of issue
6-2
Language
Russian
Pages
202-205
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 РУДН
Keywords
становящаяся личность; личностные новообразования; language identity; language identity innovations; dialogical consciousness; subjective model cognition; диалогическое сознание; субъектная модель познания
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/123158/
Share

Other records

Yablonskikh A.V.
Вестник Воронежского государственного университета. Серия: Филология. Журналистика. 2010. P. 224-228