Воспитательный потенциал русской народной сказки в начальной школе (психолого-педагогические аспекты)

В статье обсуждается педагогический потенциал русской народной сказки и необходимость использования ее как одного из средств воспитания в начальной школе.

Educational Potential of Russian Folktales at Elementary School.

Pedagogic potential of Russian folk tale is discussed. It is necessary to employ tales as one of the educative means at primary school.

Authors
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
148-154
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University Russia
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
народная сказка; творческий потенциал; folktale; education; creativeness; elementary school; age-related characteristics; primary school age; means of upbringing; начальная школа; возрастные особенности; младший школьный возраст; средства воспитания
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/122743/
Share

Other records