Лингводидактический аспект методики преподавания русского языка как иностранного и пути его изучения

В статье рассматривается одно из важнейших направлений изучения лингводидактики, составляющее научную основу методики обучения русского языка как иностранного. Предлагается дифференцированный подход к традиционным понятиям: учет родного языка, использование сопоставительного метода, типы интерференции.

Linguadidactic aspect of the methodics of teaching russian as foreign language and ways of its studying

The article describes one of the major directions of studying of the linguadidactics, which makes a scientific basis of a technique of training Russian as foreign language. The differentiated approach to traditional concepts is offered: contact of native & studying languages, use of a comparative method, types of interference.

Authors
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
11-16
Status
Published
Year
2009
Organizations
  • 1 Russian Peaples Friendship University
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
лингводидактика; lingvodidaktics; russian language as foreign; methods of teaching; speech activity; русский язык как иностранный; методика обучения; речевая деятельность
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/120086/
Share

Other records