Корпорация как социальная организация

Мнения о роли бизнеса в обществе в настоящее время чрезвычайно разнообразны и даже порой полярны. Один из главных вопросов - возможно ли осуществлять социально-ориентированную деятельность при помощи организаций, целью которых является получение прибыли? В статье рассматриваются перспективы и возможные последствия участия корпораций в социальных программах.

Corporation as a social organization

Opinions on the role of business in society now are extremely different and even at times totally contradictive. One of the most critical issues - whether it is possible to carry out socially-guided activities by means of organizations focused on profit acquisition. In this article author considers prospects and possible consequences of participation in social programs.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
71-75
Status
Published
Year
2007
Organizations
  • 1 The Department of Sociology Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 Российский университет дружбы народов
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/117423/
Share

Other records