ОПАСНОСТЬ ПРОЦЕССОВ ДЕГРАДАЦИИ ЕСТЕСТВЕННОНАУЧНОЙ ПОДГОТОВКИ В ОТЕЧЕСТВЕННОМ ТЕХНИЧЕСКОМ БАКАЛАВРИАТЕ

Рассмотрены вопросы постановки преподавания естественнонаучных дисциплин и отечественном техническом бакалавриате в сопоставлении с его образовательным назначением. Произведен критический анализ учебных планов бакалаврской подготовки и дана оценка состояния естественнонаучного образования в техническом бакалавриате. Аргументирована возможность развития деструктивных процессов с опасными последствиями, существенно затрагивающими общегосударственные интересы.

THE DANGER OF THE PROCESSES OF DEGRADATION OF THE NATURAL SCIENTIFIC PREPARATION IN NATIONAL BACCFLAUREATE EDUCATION

This work describes problems of methodology of natural sciences disciplines teaching in Russian technical baccalaureate in accordance with its educational purposes. Authors analyze critically educational plans of baccalaurean programs and resources available lo complete them, evaluate natural sciences education impact to technical baccalaureate and generally of high technical school in Russia, argue the possibility of appearance of destructive processes with dangerous consequences affecting even State interests: formulate the necessity of change of attempts to technical baccalaureate education in the field of natural sciences in order to block dangerous tendencies in high technical school in Russia

Authors
Astakhov A.V. 1, 2 , Shirochin D.L.3, 4
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
147-150
Status
Published
Year
2005
Organizations
  • 1 Centre of Natural Scientific Education, People's Friendship University of Russia
  • 2 Российский университет дружбы народов
  • 3 Physics Department, Moscow State Mine University Leninskiy prosp
  • 4 Московский государственный горный университет
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/115247/
Share

Other records

Суханов А.Д.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Фундаментальное естественнонаучное образование. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2005. P. 142-144