Об естественных тенденциях развития школьного математического образования

Рассмотрены некоторые факторы развития математики в рамках школьного курса - исторический, гуманитарный и временной, отражающие современные тенденции гуманитаризации математики. Предложен ряд практических примеров для реализации этой идеи.

About the natural tendencies of the school mathematical education

Some factors of the development of the mathematics in the framework of the school course - historical, humanitarian and temporal, which reflect the modern tendencies of the humanitarization of mathematics. Some practical examples for the realization of this idea are suggested.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
8
Language
Russian
Pages
125-131
Status
Published
Year
2003
Organizations
  • 1 Department of Higher Mathematics, People's Friendship University of Russia
  • 2 Кафедра высшей математики, Российский университет дружбы народов
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/115241/
Share

Other records

Golubeva O., Sukhanov A.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Фундаментальное естественнонаучное образование. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2005. P. 36-45