О некоторых лингвистических аспектах учебного реферирования

Рассмотрены некоторые проблемы номинализации предложений научного текста в целях учебного реферирования. Показана зависимость способов выражения семантического субъекта от категориальной принадлежности имени. Отмечены семантические сдвиги при номинализации предложений с двойным управлением глагола, а также модально осложненных предложений.

Some linguistic aspects of educational annotation

Some problems of the sentences nominalization of scientific text concerning the educational annotation have been carried out. The dependence of methods of expression of semantics subject upon the cathegorical accessory of the subject has been shown. Semantics shifts at the nominalization of the sentences with double control of the verb as well as model complicated sentences have been marked.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
45-49
Status
Published
Year
2001
Organizations
  • 1 Russian University of Peoples' Friendship
  • 2 Российский университет дружбы народов
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/115139/
Share

Other records

Titova L.A.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Русский язык нефилологам, теория и практика. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2001. P. 50-55