Омонимия как средство создания текста повышенной образности в современных средствах массовой информации

В статье рассматривается омонимия как средство создания текста повышенной образности. Исследуется современный материл печатных средств массовой информации: журналы, газеты, рекламные слоганы. Выделаются основные виды омонимии.

How does homonymy creates the text of the increased figurativeness in modern mass media

In this article the homonymy as means of creation of the text of the increased figurativeness is examined. Modern data printed in mass media (magazines, newspapers, advertising slogans) are investigated. The basic kinds of a homonymy are manufactured.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
7
Language
Russian
Pages
142-148
Status
Published
Year
2005
Organizations
  • 1 Russian Peoples' Friendship University
  • 2 Российский университет дружбы народов
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/114798/
Share

Other records