Влияние изменяемых фаз газораспределения на токсические и эффективные показатели двигателя с впрыскиванием бензина

В этой работе рассматривается модифицированная модель бездроссельного двигателя с искровым зажиганием и с изменяемыми фазами газораспределения; ее токсические и эффективные показатели во всем диапазоне эксплуатационных режимов.

Modelling and control of a spark ignition throttleless engine with variable cam timing

A control-oriented engine mode! is developed to represent a spark ignited thottleless engine equipped with a variable cam timing mechanism over a wide range of operating conditions. With respect to a fixed-cam timing engine, the VCT mechanism alters the mass air flow into the cylinders, the torque response, end the emissions of engine. The developed model reflects all of these modifications and includes representations of the breathing process, torque and emissions generation. The model has been validated be constructional design of real petrol engine with VCT mechanism and without throttle unit. The work of this thesis is the first systematic approach toward studying and developing one of the various functionalities of a camless engine from a control perspective.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН)
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
28-33
Status
Published
Year
2004
Organizations
  • 1 Russian People's Friendship University
  • 2 Российский университет дружбы народов
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/114051/
Share

Other records

Grishin D.K., Emmil M.V.
RUDN Journal of Engineering Researches. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2004. P. 23-27
Patrakhaltsev N.N., Emmil M.V., Kozlov V.I.
RUDN Journal of Engineering Researches. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). 2004. P. 34-37