Лингвокультурологический аспект при обучении студентов-иностранцев самостоятельному чтению

В данной статье рассматриваются возможности введения лингвокультурологической информации на начальном этапе обучения русскому языку (I семестр), конкретно на материале текста для самостоятельного чтения «Снегурочка», являющегося составной частью пособия Н.Г. Большаковой, Г.А. Усачевой «Читаем самостоятельно», М., РУДН, 2003 г.

Language and cultural aspect in teaching reading to foreign learners

In the article the authors consider the possibilities of introduciry language and cultural information in teaching Russian to elementary learners on the basis of the text for individual readiry «The Snow-Maiden» which is part of the book by N.G. Bolshakova and G.A. Usacheva «We can read Russian» (M, RUDN, 2003).

Authors
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
152-155
Status
Published
Year
2003
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/113897/
Share

Other records