ДИАЛОГИЗАЦИЯ ЦЕННОСТНОГО КОНТЕНТА В МЕДИАТЕКСТЕ

В статье раскрывается понятие диалогизация ценно- стей в медийном тексте. Воздействие медийных текстов на сознание и их интерпретация. Ценности межкультурной коммуникации и понимания. Диалогизация ценностного контента рассмотрена в различных жанрах медийного текста. Информационные - констатация ценности: «она суще- ствует и выражается в данном факте». Аналитические: ставится вопрос, служит ли данный факт или явление ценностью. Художественно- публицистические жанры требуют отдельного - особого анализа и подхо- дов, хотя их объединяют и отделяют от других повышенная персонализа- ция и экспрессивность. От публицистики они берут задачу утверждения ценностей и пропаганды их. От литературы - преимущественно презен- тацию авторских ценностей.

The article reveals the concept of dialogization of values in media text. The impact of media texts on consciousness and their interpretation. Values of intercultural communication and understanding. Dialogue of value content is considered in various genres of media text. Informational - a statement of value: “it exists and is expressed in this fact.” Analytical: the question is raised whether a given fact or phenomenon serves as a value. Artistic and journalistic genres re- quire a separate, special analysis and approach, although they are united and sep- arated from others by increased personalization and expressiveness. From jour- nalism they take the task of affirming values and promoting them. From literature - mainly the presentation of author's values.

Language
Russian
Pages
229-235
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов имени Патриса Лумумбы
Keywords
диалогизация; монолог; медийный текст; ме- диаобраз; сми; контент; ценности; читатель; автор; dialogization; monologue; media text; media image; media; con- tent; values; reader; author
Date of creation
05.07.2024
Date of change
05.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/112592/
Share

Other records