К вопросу об употреблении аллюзий в деловом дискурсе

Статья посвящена исследованию особенностей аллюзий в деловом дискурсе. В статье приводятся статистические данные о частотности различных типов аллюзий, анализируется их значимость и лаконичность при передаче сообщения реципиенту.

The article is devoted to the study of the peculiarities of allusions in business discourse. The article provides statistical data on the frequency of various types of allusions, and analyses their significance and conciseness in conveying the message to the recipient.

Language
Russian
Pages
209-212
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
аллюзия; межкультурная коммуникация; деловой дискурс; лингвокультурология; allusion; intercultural communication; business discourse; linguoculturology
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/112225/
Share

Other records