Neologisms as a reflection of economic phenomena in the language

The article is devoted to the study of English neologisms in economic texts. Neologisms reflect those events and phenomena that seem to be the most important and relevant in a certain period of time. Economics, as one of the most important spheres of human life, is a valuable source of new words that are actively used and subsequently consolidated in the language. As a result of the analysis, the main semantic fields of neologisms in economic texts in the period from 2018 to 2023 were identified, as well as the most productive word-formation models.

Данная статья посвящена изучению английских неологизмов в экономических текстах. Неологизмы отражают те события и явления, которые представляются наиболее важными и актуальными в определенный период времени. Экономика, как одна из важнейших сфер человеческой жизни, является ценным источником новых слов, которые активно используются и в последствии закрепляются в языке. В результате проведенного анализа были определены основные семантические поля неологизмов в экономических текстах в период с 2018 по 2023 гг., а также выявлены наиболее продуктивные словообразовательные модели.

Authors
Publisher
Индивидуальный предприниматель Плесканюк Татьяна Николаевна
Number of issue
4
Language
English
Pages
66-72
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
neologism; economic text; media text; semantic field; word formation; неологизм; экономический текст; медиатекст; семантическое поле; словообразование
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/111881/
Share

Other records