ENHANCEMENT OF DIGITAL LITERACY AMONG RURAL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL TEACHERS IN CHINA

The development status of digital literacy among rural primary and secondary school teachers directly determines the shortest board in the overall digital literacy of the teacher community. This paper employs methods of literature review and inductive summary to study the current state of digital literacy development among rural teachers in China. The study finds: digital teaching conditions in rural areas of China are poor; there is a scarcity of effective digital literacy training opportunities for rural primary and secondary school teachers; rural teachers lack initiative in their professional digital development; and the mechanism for cultivating digital literacy among rural primary and secondary school teachers is virtually non-existent. In response to these issues, this paper proposes possible measures: increasing special funds for educational development in rural areas; creating more digital literacy training opportunities for rural primary and secondary school teachers; encouraging rural teachers to take the initiative in self-directed digital training; and swiftly establishing a framework for cultivating digital literacy among rural teachers.

Уровень развития цифровой грамотности среди сельских учителей начальных и средних школ напрямую определяет самый короткий показатель общей цифровой грамотности учительского сообщества. В данной статье используются методы обзора литературы и индуктивного обобщения для изучения текущего состояния развития цифровой грамотности среди сельских учителей в Китае. Исследование показывает: условия обучения цифровым технологиям в сельских районах Китая плохие; существует нехватка эффективных возможностей для обучения цифровой грамотности учителей сельских начальных и средних школ; сельским учителям не хватает инициативы в своем профессиональном цифровом развитии; механизм повышения цифровой грамотности среди сельских учителей начальных и средних школ практически отсутствует. В ответ на эти вопросы в настоящем документе предлагаются возможные меры: увеличение специальных фондов на развитие образования в сельской местности; создание большего количества возможностей обучения цифровой грамотности для сельских учителей начальной и средней школы; поощрение сельских учителей проявлять инициативу в самостоятельном цифровом обучении; и быстрое создание системы для повышения цифровой грамотности среди сельских учителей.

Authors
Language
English
Pages
251-258
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba
Keywords
сельские учителя; учителя начальных и средних школ; цифровая грамотность; проблемы; решения; rural; primary and secondary school teachers; digital literacy; challenges; solutions
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/111718/
Share

Other records