ОСОБЕННОСТИ ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ СТУДЕНТАМ ТУРИСТИЧЕСКОГО БИЗНЕСА

Знание иностранного языка не может само по себе гарантировать умение общаться с клиентами в сфере гостиничного и туристического бизнеса в отрыве от знаний межкультурных различий. Фигура преподавателя (предпочтительно, многоязычного) выходит на первый план. Несмотря на то, что преподавание переходит в плоскость student-centered, в плане подготовки специалистов для турбизнеса teacher-centered образование остается не менее важным. Как и прежде, крайне важна межкультурная компетенция педагога и будущих специалистов в области гостеприимства и туризма.

Knowledge of a foreign language cannot in itself guarantee the ability to communicate with clients in the hotel and tourism business independent from knowledge of intercultural differences. The figure of the teacher (preferably multilingual) comes to the fore. Despite the fact that teaching is moving to the student-centered learning, in terms of training specialists for the tourism industry, teacher-centered education remains no less important. As before, the intercultural competence of teachers and future specialists in the field of hospitality and tourism is extremely important.

Language
Russian
Pages
520-524
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов им. П. Лумумбы
Keywords
multilingualism; multiculturalism; intercultural competence; intercultural awareness; многоязычие; мультикультурность; межкультурная компетенция; межкультурная осведомленность
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/111201/
Share

Other records