ОСОБЕННОСТИ ВИРУСНОЙ РЕКЛАМЫ НА ПРИМЕРЕ МАРКЕТПЛЕЙСА OZON

В статье обсуждаются особенности вирусной рекламы на примере маркетплейса «OZON». Вирусная реклама основывается на манипулировании сознанием аудитории посредством предоставления им «цепляющего» контента, который впоследствии пользователи сами будут распространять между собой. Как и любая реклама, вирусная реклама «OZON» имеет целью привлечение внимания потребителей и увеличение продаж. В статье рассмотрены примеры вирусных рекламных видеороликов «OZON» и выявлены приемы создания эффективного вирусного ролика, которые будут работать и в будущем.

The article discusses the features of viral advertising, considered on the example of the OZON marketplace. Viral advertising is based on manipulating the consciousness of the audience by providing them with "catchy" content, which later users will distribute among themselves. Like any advertising, viral advertising "OZON" aims to attract the attention of consumers and increase sales. The article will consider examples of viral advertising "OZON" and identify techniques for creating an efficient viral video that will work out in the future.

Language
Russian
Pages
334-336
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
вирусная реклама; контент; видеоролик; амбассадоры; viral advertising; content; video; ambassadors
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/110566/
Share

Other records