В2В МАРКЕТПЛЕЙСЫ КАК ТРЕНД В ОБЛАСТИ E-COMMERCE

В статье раскрывается понятие маркетплейсов в области B2B сектора, а также их специфика и перспективы для дальнейшего развития. Кроме того, приведены их исторические этапы формирования и появления на рынке. Проведено сравнение маркетплейсов для B2B и B2C, а также представлены примеры онлайн-площадок для каждой модели бизнеса. Помимо этого, рассмотрены два реальных кейса маркетплейсов в области B2B и их инструментарий.

This article reveals the concept of marketplaces in the B2B sector, as well as their specifics and prospects for further development. In addition, their historical stages of formation and appearance on the market are given. The article also compares marketplaces for B2B and B2C, as well as provides examples of online platforms for each business model. In addition, two real cases of marketplaces in the field of B2B and their tools are considered.

Language
Russian
Pages
330-333
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
b2b; e-Commerce; онлайн маркетинг; торговая площадка; online marketing; marketplace
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/110565/
Share

Other records