BIG DATA КАК ИНСТРУМЕНТ ПЕРСОНАЛИЗАЦИИ РЕКЛАМЫ В РОССИИ

В связи с экспоненциальным ростом данных перед рекламодателями открывается новый спектр возможностей для получения ценной информации о своей целевой аудитории. Статья посвящена развитию понятия Big Data в персонализации рекламных сообщений. В статье приводится пример использования Big Data в одной из отечественных компаний для выявления положительных и отрицательных аспектов данной технологии.

Due to the exponential growth of information, a new range of opportunities opens up for advertisers to obtain valuable information about their target audience. The article is devoted to the development of the concept of Big Data in the personalization of advertising messages. The article provides an example of using Big Data in one of the Russian companies to identify the positive and negative aspects of this technology.

Language
Russian
Pages
187-189
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
реклама; персонализация; big Data; потребитель; advertising; personalization; consumer
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/110530/
Share

Other records