ЭТИЧЕСКИЕ ПРОБЛЕМЫ PRODUCT PLACEMENT

В данной статье раскрывается этическая проблема product placement как технологии продвижения продукта в кинематографе. Раскрываются его важные аспекты и тонкости. Рассмотрены основные виды, преимущества и недостатки данной технологии. Кроме того, представлены наиболее успешные и интересные примеры размещения скрытой рекламы в известных фильмах и сериалах. На примере фильмов кинофраншизы «Бондиана» проанализировано, как product placement нарушает этическую составляющую кинематографа.

This article reveals the ethical problem of product placement as a technology for promoting a product in cinema. Its important aspects and subtleties are described. The main types, advantages and disadvantages of this technology are considered. In addition, the most successful and interesting examples of hidden advertising placement in famous films and TV series are presented. Using the example of the films of the Bond film franchise, it is analyzed how product placement violates the ethical component of cinema.

Language
Russian
Pages
159-161
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
product placement; технологии продвижения; кинематограф; скрытая реклама; бондиана; a technology for promoting; cinema; hidden advertising; bondiana
Share

Other records