ОТРАЖЕНИЕ ПАРАМЕТРОВ ТИПОЛОГИИ КУЛЬТУР Г. ХОФСТЕДЕ В КОНЦЕПТАХ, ФОРМИРУЮЩИХ МАРКЕТИНГОВОЕ СООБЩЕНИЕ

Межкультурная коммуникация на сегодняшний день является эффективным инструментом построения правильных отношений бренд - потребитель на глобальном уровне. Кросс-культурная прагматика, особенно в области лингвистической коммуникации, играет огромную роль в исследовании межкультурных особенностей поведения потребителей. Глобализация экономических процессов, выход международных компаний на локальные рынки актуализируют проблемы изучения национальных (культурных) особенностей восприятия информации. В данной статье рассматривается типология культур по Г. Хофстеде, а также приводится сравнительный анализ видеорекламы брендов в разных регионах мира на предмет фактического отражения параметров в контексте.

Cross-cultural communication today is an effective tool for building the right brand-consumer relations on a global level. Cross-cultural pragmatics, especially in the field of linguistic communication, plays a great role in the study of the intercultural characteristics of consumer behavior. The globalization of economic processes, the entry of international companies into local markets actualize the problems of studying national (cultural) characteristics of information perception. This article considers the typology of cultural dimensions by G. Hofstede, and also provides a comparative analysis of brands video advertising in different regions for the actual reflection of discussed dimensions in context.

Language
Russian
Pages
49-52
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
бренд; реклама; межкультурная коммуникация; Герт Хофстеде; типология культур; brand; advertising; cross-cultural communication; Gert Hofstede; cultural dimensions
Share

Other records