РОЛЬ ГЕНДЕРНЫХ СТЕРЕОТИПОВ В ТЕЛЕВИЗИОННОЙ РЕКЛАМЕ

Телевизионная реклама занимает огромное место на рынке рекламы, однако имеет и огромные последствия, связанные с гендерными стереотипами. В настоящее время современное общество борется с гендерными стереотипами ради всеобщего блага, однако из-за обилия гендерных ролей в рекламе процесс перехода на следующий этап развития замедляется.

Television advertising occupies a huge place in the advertising market, but it also has huge consequences associated with gender stereotypes. Currently, modern society is struggling with gender stereotypes for the common good, but due to the routine abundance of gender roles in advertising, the process of transition to the next stage of development is slowing down.

Language
Russian
Pages
16-18
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
телевизионная реклама; стереотипы; гендерные роли; современные взгляды; TELEVISION advertising; stereotypes; gender roles; modern views
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/110491/
Share

Other records