Представление основных ценностей китайской национальной культуры в поликодовом рекламном тексте

В статье рассматривается китайский поликодовый рекламный текст и отражение в нем основных ценностей национальной культуры. В статье описаны наиболее актуальные для китайскоязычного рекламного дискурса культурные ценности, проанализирована роль, которую выполняют вербальный и невербальный компоненты поликодового рекламного текста в передаче и выражении ключевых культурных ценностей.

The article examines the Chinese polycode advertising text and the reflection in it of the basic values of national culture. The article describes the most relevant cultural values for the Chinese-language advertising discourse, analyzes the role played by the verbal and nonverbal components of the polycode advertising text in the transmission and expression of key cultural values.

Authors
Language
Russian
Pages
246-254
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
поликодовый рекламный текст; вербальный компонент; невербальный компонент; конфуцианство; культурные ценности; polycode advertising text; verbal component; non-verbal component; confucianism; cultural values
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/110151/
Share

Other records