В статье описано применение концепции предпринимательского университета для повышения конкурентоспособности программ непрерывного медицинского образования (НМО). Цель: разработать стратегию программ НМО. Методы: системный анализ, контент-анализ, глубинные интервью. Результаты: Стратегия продвижения программ НМО подразумевает их совершенствование на основе маржинальности, спроса, внедрения бизнес-аналитики. Разработка программ должна строиться на основе сегментирования, с учетом жизненного цикла, программы должны брендироваться, а их вывод на рынок должен быть ускорен. Заключение: Реализация концепции подразумевает изменения в подходах к управлению образованием, внутреннему маркетингу и сотрудничеству. Академическое предпринимательство не выводит университет за пределы академической легитимности, но поддерживает качество образования
The article describes the application of the concept of an entrepreneurial university to increase the competitiveness of continuing medical education (CME) programs. The goal is to develop a strategy for CME programs. Methods included system analysis, content analysis, in-depth interviews. Results The promotion strategy for CME programs implies their improvement based on marginality, demand analysis, based on business intelligence. Program development should be based on segmentation, taking into account the life cycle, programs should be branded, and their market launch should be accelerated. Conclusion. The implementation of the concept implies changes in approaches to education management, internal marketing and cooperation. Academic entrepreneurship does not take the university beyond the limits of academic legitimacy, but supports the quality of education