SCAFFOLDING AS A MODERN TEACHING METHOD

The teaching landscape has changed significantly throughout the ages, often becoming an object of philosophy, religion, or morality. In the era of globalization, the role of the teacher has decidedly shifted towards the conception of scaffolding, which gives ample room to the student to explore and experiment with the topics presented, without being necessarily directed towards a particular method by the teaching authority. Scaffolding itself is not a new theory, but its possible application in the modern era has shown favorable results. This article strives to explain the main benefits of scaffolding.

На протяжении веков преподавательский ландшафт значительно менялся, часто становясь объектом философии, религии или морали. В эпоху глобализации роль преподавателя решительно сместилась в сторону концепции «скаффолдинга», который дает ученику достаточно возможностей для изучения и экспериментов с представленными темами, не обязательно направляясь к определенному методу со стороны фигуры преподавателя. Скаффолдинг сам по себе не является новой теорией, но его возможное применение в современную эпоху показало благоприятные результаты. В этой статье предпринята попытка объяснить основные преимущества, которые предоставляет Скаффолдинг.

Authors
Language
English
Pages
132-135
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba
Keywords
scaffolding; pedagogy; teaching method; english; globalization; скаффолдинг; педагогика; методика преподавания; английский язык; глобализация
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/109950/
Share

Other records

AIRPORT

Article
Ritter A.S., Erofeeva V.V.
ESPI-2023. Проблемы изучения и охраны окружающей среды - 2023. 2023. P. 211-216