Экологическое образование и воспитание человека как важные компоненты консолидации общества

Представлены результаты эмпирического исследования уровня экологических знаний у студентов 1-го курса РУДН им. П. Лумумбы разных специальностей (экологи, ветеринары, психологи, экономисты). Общая выборка составила 128 чел. (58 - юношей и 70 девушек; возраст студентов - от 17,7 до 18,6 лет). Выявлена значимость различий (p < 0,05) экологических знаний между студентами разных специальностей: знания студентов экологов были значимо выше (p < 0,05), чем у студентов психологов и экономистов.

An empirical study on environmental education of students presents data on the level of environmental knowledge. The study was conducted on 1st year students of the P. Lumumba RUDN of different specialties (ecologists, veterinarians, psychologists, economists). The total sample consisted of 128 people (58 boys and 70 girls; the age of students ranged from 17.7 to 18.6 years). During the survey, students showed general knowledge of environmental issues. Statistical analysis revealed the significance of differences (p<0.05) in environmental knowledge between students of different specialties: the knowledge of environmental students was significantly higher (p<0.05) than that of students of psychologists and economists.

Language
Russian
Pages
153-157
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов им. П. Лумумбы
  • 2 Институт проблем управления им. В.А. Трапезникова РАН
Keywords
экологические знания; студенты разных специальностей; экологические проблемы планеты; environmental knowledge; students of different specialties; environmental problems of the planet
Share

Other records