THE RELATIONSHIP BETWEEN MARKETING AND LOGISTICS IN THE VIRTUAL COMPANIES: THE LOGISTICS MARKETING

This article deals with the relationship between marketing and logistics, their impact on e-commerce as well as theoretical factors of their relationship. Logistics and marketing are two apparently distant areas, but this article attempts to strengthen this relationship. The first part of the article shows the theoretical framework of this relationship. Later on, the real relationship between these two areas and their impact on the logistics of virtual companies is demonstrated, that is, in which electronic commerce is their reason for being. In the end, a conclusion is reached.

В данной статье рассматриваются взаимоотношения маркетинга и логистики, их влияние на электронную коммерцию, а также теоретические факторы их взаимосвязи. Логистика и маркетинг - две, казалось бы, далекие друг от друга области, но в данной статье делается попытка укрепить эту взаимосвязь. В первой части статьи показаны теоретические рамки этой взаимосвязи. Далее демонстрируется реальная взаимосвязь этих двух сфер и их влияние на логистику виртуальных компаний, в которых электронная коммерция является причиной их существования. В конце делаются выводы.

Authors
Publisher
Закрытое акционерное общество "Издательство "Экономика"
Number of issue
6
Language
English
Pages
120-123
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba (RUDN University)
Keywords
logistics; e-Commerce; management; economy; virtual; digitalization; sales; companies; marketing; логистика; электронная коммерция; менеджмент; экономика; виртуал; цифровизация; продажи; компании; маркетинг
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/107666/
Share

Other records