This article is basically based on the indicators related to logistics management in electronic commerce companies. The description of its stages, the analysis of modern theories of its implementation are presented. The results obtained from different investigations and the opinions of many experts related to the subject are the basis of this study. The application and the importance of these results in the new digital era are shown. This paper indicated other aspects that determine its effectiveness in business processes in this area.
При подготовке материалов статьи использованы показатели, отражающие состояние системы управлением логистикой в компаниях электронной коммерции. Целью исследования выступает анализ современных теорий управления логистикой в компаниях электронной коммерции, выявление этапов формирования и применения инструментов управления. В ходе данного исследования использованы результаты различных исследований и мнения ряда экспертов по данной теме. Представлены примеры применения сформулированных инструментов и показана важность этих результатов в новую цифровую эпоху. В статье обоснована эффективность инструментов управления бизнес-процессами в данной сфере деятельности.