ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА СОЗДАНИЯ РЕКЛАМНОГО ОБРАЗА В ИНТЕРНЕТ-КОММУНИКАЦИИ (НА МАТЕРИАЛЕ САЙТОВ АВИАКОМПАНИЙ)

В статье рассматриваются языковые средства создания рекламного образа в интернет-коммуникации. Материалом исследования стали сайты российских авиакомпаний. Автор отмечает преимущественно нейтральный характер репрезентируемых языковых средств и приходит к выводу о том, что интернет-коммуникация, продвигающая авиакомпании, весьма специфична.

LINGUISTIC MEANS FOR CREATING ADVERTISING IMAGES IN INTERNET COMMUNICATIONS (BASED ON AIRLINE WEBSITES)

The author considers the linguistic means of creating an advertising image in Internet communication. The research materials are the websites of Russian airlines. The author points to the predominantly neutral nature of the linguistic means and concludes that Internet communication, which promotes airlines, is very specific.

Publisher
Башкирский государственный университет
Language
Russian
Pages
82-85
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 РУДН им. П. Лумумбы
Keywords
advertising image; internet communication; internet language; linguistic means; рекламный образ; интернет-коммуникация; язык Интернета; языковые средства
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/107255/
Share

Other records

Васильева Г.Ю., Васильев И.М., Гимадиев Р.Р., Воробьева А.В., Рукавишников И.В.
Сборник тезисов XXIV съезда физиологического общества им. И. П. Павлова. ООО "Издательство ВВМ". 2023. P. 265-266