OPTIMIZATION OF THE SUPPLY OF GOODS ON THE EXAMPLE OF COSCO SHIPPING LOGISTICS

China is a strong market for transport services, with Chinese companies participating in many overseas markets. As a result, in China, transport services account for 19% of the export of commercial services [6]. But the domestic market of China is also an attractive consumer market for transport services with high-quality logistics and infrastructure conditions. Logistics costs account for 18% of China’s GDP (import and export of services) [6]. «Logistics is a basic, strategic and guiding industry that supports the development of the national economy» the PRC Development and Reform Committee said in a statement. Today, China needs a well-developed logistics system to help create a strong domestic market and build a modern economic system. Today, China’s logistics industry is experiencing rapid growth due to the steady development of the national economy. China is the largest national logistics market in the world. In order for this market to develop further, the Chinese authorities have set clear goals for the future. These are large-scale investments in infrastructure and the implementation of the One Belt, One Road Initiative (BRI), and measures to overcome bottlenecks in logistics, and the digitalization of the industry. The average annual growth rate of the Chinese logistics market exceeds 6% per year [5]. In 2020, China’s logistics system has stood the test of the coronavirus pandemic. As a result, it was found that there is an urgent need to improve the transport infrastructure, including addressing issues such as insufficient air cargo capacity, lack of dedicated cargo airports, insufficiently efficient multimodal transport and emergency logistics problems. The Chinese authorities have noted these problems and will address them. All this demonstrates China’s strong desire to remain a leader in the global logistics market. characteristic feature of the 21st century. are the processes of globalization of the life of the world community. With regard to transport, this means that from now on, all the advantages and disadvantages of the transport system of a country have not only internal, but also external manifestations. So, if the national transport system is developed inadequately to market requirements (for example, the capacity of the transport network is insufficient to master the existing and projected traffic volumes, there is no flexible tariff policy, etc.), then the export-import potential of the country decreases and, as a result, national welfare at least not getting better. The national transport system must be considered as open to international transit traffic and appropriate methods of analysis should be applied to study it.

В настоящее время логистика Китая переживает стремительный рост благодаря устойчивому развитию национальной экономики. Для того чтобы этот рынок развивался дальше, китайские власти поставили четкие цели на будущее. Это масштабные инвестиции в инфраструктуру и реализацию инициативы «Один пояс, один путь» (BRI), а также меры по преодолению узких мест в логистике и цифровизации отрасли. Среднегодовые темпы роста китайского рынка логистики превышают 6% в год [5]. На транспортные услуги Китая приходится 19% экспорта коммерческих услуг [6].Затраты на логистику составляют 18% ВВП Китая (импорт и экспорт услуг) [6]. «Логистика является базовой, стратегической и направляющей отраслью, которая поддерживает развитие национальной экономики», - говорится в заявлении Комитета по развитию и реформам КНР. В 2020 г. логистическая система Китая выдержала испытание пандемией коронавируса. В результате было установлено, что существует настоятельная необходимость в улучшении транспортной инфраструктуры, включая решение таких проблем, как недостаточная пропускная способность воздушных судов, отсутствие специализированных грузовых аэропортов, недостаточно эффективные мультимодальные перевозки и проблемы экстренной логистики. Сегодня Китай нуждается в хорошо развитой логистической системе, чтобы помочь создать сильный внутренний рынок и усилить современную экономическую систему. Все это демонстрирует желание Китая оставаться лидером на мировом рынке логистики. Что касается транспорта, то это означает, что отныне все преимущества и недостатки транспортной системы той или иной страны имеют не только внутренние, но и внешние проявления. Так, если национальная транспортная система не соответствует требованиям рынка (например, пропускная способность транспортной сети недостаточна для освоения существующих и прогнозируемых объемов перевозок, отсутствует гибкая тарифная политика и т.д.), то экспортно-импортный потенциал страны снижается и, как следствие, национальное благосостояние, по крайней мере, не улучшается. Национальная транспортная система должна рассматриваться как открытая для международных транзитных перевозок, и для ее изучения следует применять соответствующие методы анализа.

Authors
Publisher
Закрытое акционерное общество "Издательство "Экономика"
Number of issue
2
Language
English
Pages
131-138
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba (RUDN University)
Keywords
logistics; shipping; transport services; supply chain; traffic flows; One Belt - One Road Initiative (BRI); логистика; судоходство; транспортные услуги; цепочка поставок; транспортные потоки; инициатива "Один пояс - один путь" (BRI)
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/107111/
Share

Other records