СТРУКТУРА И ГЕОГРАФИЯ ВНЕШНЕЙ ТОРГОВЛИ АСЕАН

В статье рассматриваются особенности внешней торговли государств АСЕАН в контексте мировых тенденций и с учетом теоретических подходов – современных и классических – к теории мировой торговли. Показаны и проанализированы данные каждой страны – члена АСЕАН и совокупного объема торговли АСЕАН в 2012–2013 гг. Установлена высокая степень совпадения товарных позиций структуры экспорта и импорта, что говорит об однородности экономических ресурсов стран АСЕАН и необходимости диверсификации структуры экспорта и импорта за пределы АСЕАН.

The structure and geography of foreign trade of ASEAN

The article discusses the features of foreign trade in the ASEAN countries in the context of global trends and taking into account theoretical approaches – modern and classic – the theory of world trade. Shown and analyzed data of each member country of the ASEAN total ASEAN trade in 2012–2013 there was a high degree of coincidence of headings structure of exports and imports, which indicates the homogeneity of the economic resources of the countries of ASEAN and the need to diversify the structure of exports and imports outside ASEAN.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов
Language
Russian
Pages
194-210
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
АСЕАН; международная торговля; экспорт; импорт; ASEAN; international trade; export; import
Share

Other records