Обоснована актуальность определения феномена «межкорпоративного разумного доверия» как необходимого социально-экономического императива скоординированного выстраивания устойчивых хозяйственно-договорных отношений между компаниями - участниками построения бизнеса в формате контракта жизненного цикла высокотехнологичной продукции. Раскрыто предметное содержание феномена «межкорпоративного разумного доверия» посредством установления системной триады постановочных принципов: 1) адекватное соответствие кодов корпоративной культуры компаний-участников; 2) скоординированное следование компаниями-участниками солидарно принятой системе формальных и неформальных норм ведения бизнеса в виде межкорпоративных правоотношений; 3) совместная выработка и воплощение компаниями-участниками межкорпоративного стратегического видения. При этом определены целевые ориентиры и дорожная карта поэтапного становления устойчивых долгосрочных бизнес-отношений между компаниями-участниками на платформе «межкорпоративного разумного доверия».
The relevance of the phenomenon of "intercorporate reasonable trust" as a necessary socio-economic imperative for the coordinated building of stable economic and contractual relations between the companies involved in building a business is substantiated. The subject content of the phenomenon of "intercorporate reasonable trust" is revealed through the establishment of a systemic triad of staged principles: (1) adequate compliance with the codes of the corporate culture of the participating companies, (2) coordinated adherence by the participating companies to the system of formal and informal business norms in the form of intercorporate legal relations, (3) joint development and implementation by the participating companies of an intercorporate strategic vision. The targets and the Roadmap for the gradual establishment of stable long-term business relations between the participating companies on the platform of "intercorporate reasonable trust" have been determined.