К ВОПРОСУ О КОММУНИКАТИВНЫХ ПРИЕМАХ В КАРИКАТУРЕ: ОПЫТ САМОАНАЛИЗА

Автор много лет работает в медийном поле как художник-карикатурист. Рефлексия по следам собственной творческой деятельности помогает сформулировать перечень наиболее используемых методов создания карикатур для СМИ. При этом выявляются профессиональные риски с учетом формирования глобального сетевого пространства

The author has been working in the media field for many years as a cartoonist. Reflection on the traces of one's own creative activity helps to formulate a list of the most used methods for creating cartoons for the media. At the same time, professional risks are identified, taking into account the formation of a global network space.

Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
206-211
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
caricature; irony; symbolism; metaphor in caricature; карикатура; ирония; символизм; метафора в кари- катуре
Share

Other records